Новини

МІН’ЮСТ ЗАПРОВАДЖУЄ ЕЛЕКТРОННІ ОН-ЛАЙН СЕРВІСИ У СФЕРІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ

Міністерство юстиції запроваджує нові стандарти надання реєстраційних послуг. З квітня отримати усі необхідні дані у вигляді витягів, довідок чи виписок можна буде в електронній формі, не виходячи з дому. Про це, презентуючи електронні сервіси у сфері державної реєстрації в Кабінеті Міністрів.

Після запровадження нових електронних сервісів, громадянам не потрібно буде витрачати час у чергах, знаходити посередників серед державних службовців, щоб отримати ту чи іншу довідку. Всі ці сервіси можна буде отримати через Інтернет у себе вдома чи на роботі, зайшовши на сайт Міністерства юстиції і оплативши цю послугу своєю платіжною карткою.

Згідно з прийнятими законодавчими актами усі сформовані електронною системою документи мають такий самий офіційний статус, як і їх паперові аналоги з підписом і печаткою реєстратора.

Кожному електронному документу буде присвоєно унікальний номер. За ним в електронній системі можна буде віднайти оригінал документу, якщо цього буде вимагати банк чи якась інша установа. Строк дії сформованого документа і його унікального номера буде визначений Мін′юстом. Нині триває дискусія з цього приводу – пропонуються варіанти від 3 місяців до півроку.

Замовлення щодо формування необхідного документу з реєстру підприємств можна буде робити по максимально розширеному переліку для пошуку: назві компанії, інформації про засновників, інформації про директорів, по відповідному коду.

Таким чином, вдасться ліквідувати черги, знищити побутову корупцію і прибрати всі перепони і негатив, які створюються державою для підприємців.

Ще однією ініціативою стане надання нотаріусам права проводити реєстрацію договорів оренди земельних ділянок сільгосппризначення, починаючи з квітня місяця. Завдяки цьому нововведенню вдасться зняти черги в усіх аграрних регіонах, що особливо актуально під час посівної кампанії і переоформлення величезної кількості договорів.

Якщо ця процедура спрацює позитивно, то наступним кроком, згідно з нашою концепцією реформування надання публічних сервісів, буде передача нотаріусам можливості реєструвати всі об′єкти нерухомості як повноцінним державним реєстраторам.

Уряд прийняв розпорядження, яким зобов′язав усі органи державної виконавчої влади використовувати інформацію з реєстрів і повторно не вимагати від громадян цю інформацію.

Зазначені реформи мають відобразитися на позиції України в рейтингу легкості ведення бізнесу Doing Business.

Міністерство юстиції України

 

©2012. Голій Людмила Ігорівна. Приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу, юрист. Розробка та дизайн сайту - Олексій Черніков